Last Updated on 5 januari 2025 by Henrik Granström
Köpvillkor och viktig information
§1 Kundregistrering
När du blir ny kund hos Dala Ljud och Musik Produktion, registreras dina person och betaluppgifter i vårat system och används vid kontakt, betalning och leverans av dina varor. Läs mer om hantering av personuppgifter på sidan integritetspolicy.
§2 Köpavtal
När du köper en vara eller tjänst ingår du ett avtal om betalning, leverans och godkännande av de vilkor som nämnts i detta dokument. Vid köp av varor tillhör varan Dala Ljud och Musik Produktion eller dess leverantör tills fullbetalning registrerats. Ditt köp blir också en förskottsbetalning på din beställning. Se punkt 5.
§3 Försäljning
Dala Ljud och Musik Produktion säljer endast sina varor via webshoppen och det är du som kund som förfrågar om att köpa eller anlita DLMP för dina events. DLMP ringer aldrig upp någon för att sälja eller erbjuda något. Lägg på om någon ringer upp dig och påstår sig jobba för oss eller med oss. Vår försäljning sker endast till kunder i Sverige.
§4 Betalning
Dala Ljud och Musik Produktion tar emot betalning med kort och PayPal vid order i webshoppen. Det finns även möjlighet till fakturering, men då måste ordern mejlas in till nyorder@dlmproduktion.se och ange fakturabetalning som anledning. I mejlet ska det framgå tydligt vilken vara/varor du vill beställa och pris, kontaktuppgifter och om du vill ha fakturan via mejl. Det är också viktigt att meddela om köpet är privat, företag eller förening. Till sist behöver vi veta hur du vill ta emot dina varor.
Om fakturan ska skickas via postbrev, tas en avgift på 19kr för porto.
§5 Orderhantering
Dala Ljud och Musik Produktion förfogar inte över något större lager, därför beställs dina varor från våra leverantörer när pengarna finns på vårat konto. Detta gör att din order kan ta något längre tid. Du ska alltid bli meddelad när dina varor är beställda. Vissa varor kan också skickas direkt till ditt ombud och andra måste hämtas hos oss.
§6 Leverans
För att få dina beställda varor levererade till din adress eller ditt ombud behöver du ange detta som ett meddelande vid utcheckning i kassan. Om inte detta görs, kommer varorna att behöva hämtas hos Dala Ljud och Musik Produktion. Du som kund har ansvar för att detta blir rätt före utcheckning. Om du ändå upptäcker i efterhand att detta blev fel. Vänligen skriv ett mejl till kundservice@dlmproduktion.se och ange tydligt vad som blev fel och hur du vill få detta rättat.
§7 Ångerrätt
Du som kund har enligt distansköpslagen 14 dagars ångerrätt på produkter i våran webbshop eller andra produkter och tjänster som köps på distans via telefon eller internet. Ångerrätten gäller från den dag då du tar emot din fysiska vara. Vilket innebär att du inte har ångerrätt dagen efter köpet. Men skulle du ändå känna att du inte skulle ha gjort köpet och vill ångra det, kontakta oss så är vi villiga att hjälpa dig.
Innan du ångrar dig, får du testa varan med försiktighet och där avgöra om varan blev rätt.
Om du köper en tjänst genom oss, gäller din ångerrätt från dagen då avtalet ingåtts och fram till dagen före tjänsten ska utföras.
För att åberopa ångerrätten skall du skriva ett mejl till oss på kundservice@dlmproduktion.se eller
använda blanketten för ångerrätt som du skickar in underskriven och korrekt ifylld antingen via post eller mejl som inskannad pdf. Du ska också återsända varan till oss i gott skick inom 14 dagar från dagen då du meddelat oss. Vi vill också att du visar bevis på att varan kommer från oss.
§5 Returer
Vid mottagande av fel vara, ångrat ditt köp eller önskar retur av andra orsaker. Ska varan returneras i originalförpackningen och utan skador och väl skyddad mot hantering och fukt. Skriv ett mejl till kundservice@dlmproduktion.se om vilken vara det gäller och varför du vill returnera varan. Kunden står för returfrakten.